Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDAJA TOVARU, POSKYTOVANIA SLUŽIEB, PRENÁJMU A UZATVÁRANIA ZMLÚV CEZ STRÁNKU IMPULZI.SK
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, zmluvy o predaji tovaru, prenájmu hnuteľných vecí a poskytovaní služby prostredníctvom stránky impulzi.sk (ďalej len „webová stránka“), a sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o poskytnutí služby, prenájmu hnuteľných vecí alebo predaja tovaru uzatvorenej medzi užívateľom a poskytovateľom prostriedkami diaľkovej komunikácie (ďalej len „VOP“). Tieto obchodné podmienky tiež upravujú právne vzťahy kupujúceho, záujemcu o poskytnutie služby a predávajúceho, resp. poskytovateľa, ktoré vzniknú odoslaním objednávky a/alebo zaplatením ceny za produkt zo strany záujemcu.
1.2. Poskytovateľom služby, prenajímateľom a predávajúcim je Spolox s.r.o., so sídlom Bratislava, Karpatské námestie 10/A, IČO: 52 455 378 (ďalej len „poskytovateľ“ alebo „predávajúci“). Osoba, ktorá uzatvára zmluvu s poskytovateľom v právnom postavení kupujúceho, nájomcu alebo užívateľa služby je v týchto VOP označená ďalej aj ako „užívateľ“.
1.3. Tento zmluvný vzťah sa riadi ustanoveniami Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, Zák.č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v prípade, ak k uzatvoreniu zmluvy dochádza s podnikateľským subjektom pre zabezpečenie jeho činnosti. Práva spotrebiteľa, povinnosti poskytovateľa/predávajúceho, ktorí uzatvorili zmluvu na diaľku upravuje aj Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (Ďalej len „Zákon na ochranu spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).
2. Produkty webovej stránky
Produkty poskytované užívateľovi prostredníctvom webovej stránky sú tovary, služby a prenájom zariadení a hnuteľných vecí.
3. Tovary - predaj
3.1. Tovary predávané prostredníctvom webovej stránky sú darčekové poukážky a všetky produkty predávané na impulzi.sk. Presný popis tovaru a jednotlivé množstvá sú uvedené na webovej stránke pre každý tovar zvlášť, najmä ich popis, množstvo a spôsob dodania a kupujúci/záujemca sa s ním môže oboznámiť na webovej stránke.
3.2. Záujemca, ktorým je fyzická alebo právnická osoba, vykoná na webovej stránke svoju registráciu a prostredníctvom webovej stránky objedná tovary tak, že požadované produkty vyberie z ponuky na webovej stránke. Objednávka tovaru na zákazku je nezáväzná, predávajúci na základe objednávky tovaru na zákazku vytvorí náhľad tovaru, ktorý odošle záujemcovi a k uzatvoreniu zmluvy dochádza až zaplatením za tovar po potvrdení objednávky zo strany predávajúceho a kupujúceho.
3.3. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade tovaru zhotoveného na zákazku podľa požiadaviek kupujúceho nie je kupujúci oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť v lehote 14 dní od doručenia tovaru.
3.4. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nezodpovedá za správnosť zobrazenia farby tovaru na zobrazovacej jednotke kupujúceho/záujemcu. Akékoľvek farebné odchýlky nie sú považované za vadu dodaného tovaru, okrem prípadu, ak farba nezodpovedá danému označeniu podľa príslušnej normy (RAL).
3.5. Kupujúci berie na vedomie, že v cene produktu, ktorým je zhotovenie produktu vytvoreného na zákazku, je použitia písma, ktoré zodpovedá niektorému z fontov v prílohe týchto VOP, použitie akéhokoľvek iného fontu nie je zahrnuté v cene a bude predmetom osobitnej cenovej ponuky zo strany predávajúceho.
3.6. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade tlače fotografie alebo písma na papier, ktorý má určitý stupeň farebnosti, výsledné farby písma, obrázka, fotografie, nebudú zodpovedať pôvodným farbám.
3.7. K uzatvoreniu zmluvy dochádza doručením potvrdenia predávajúceho o akceptovaní objednávky na kúpu tovaru na e-mailovú adresu oznámenú kupujúcim/záujemcom pri registrácii, nie však skôr, ako dôjde k zaplateniu kúpnej ceny, ak predávajúci neoznámi kupujúcemu inak.
3.8. Záujemca je pred uzatvorením zmluvy povinný pri registrácii na webovej stránke pravdivo uviesť všetky vyžadované osobné údaje. Záujemca berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť, ak sa niektorý údaj poskytnutý záujemcom/kupujúcim ukáže ako nepravdivý.
3.9. Predávajúci akceptuje platbu za tovar (úhradu kúpnej ceny za tovar):
3.9.1. na faktúru so splatnosťou určenou na faktúre (obvykle najneskôr 5 dní pred termínom dodania tovaru) a to ako platbu uskutočnenú bankovým prevodom,
3.9.2. na dobierku, s výnimkou tovaru zhotoveného na zákazku
4. Odstúpenie od zmluvy na kúpu tovaru
4.1. V prípade tovaru na zákazku, kupujúci nie je oprávnený od zmluvy odstúpiť s povinnosťou Predávajúceho vrátiť kupujúcemu všetky platby a to v súlade so znením § 7 ods. 6 písm. c) Zákona na ochranu spotrebiteľa pri predaji na diaľku, teda vo vzťahu k tovaru zhotovenému podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobenému na mieru alebo tovaru určenému osobitne pre jedného spotrebiteľa.
4.2. Kupujúci však môže od zmluvy odstúpiť v prípade, ak predmetom dodania je tovar, ktorý nespĺňa definíciu uvedené v bode 4.1 týchto VOP a to v lehote 14 dní od dodania tovaru.
4.3. Predávajúci je oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu a to najmä, nie však výlučne napríklad z nepredvídateľných dôvodov na strane dodávateľa tovarov, dodávateľa prepravy. V prípade tohto odstúpenia od zmluvy zo strany Predávajúceho, je Predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby za tovary a dopravu tovaru.
4.4. V prípade, ak dôjde k odstúpeniu od zmluvy, na základe ktorého vyplýva povinnosť vrátiť kupujúcemu platbu za tovary, vrátane ceny dopravy, Predávajúci vráti kupujúcemu už zaplatenú cenu za tovary najneskôr do siedmych pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.
4.5. O obdržaní odstúpenia od zmluvy zo strany kupujúceho vydá Predávajúci kupujúcemu potvrdenie a to písomne na jeho adresu alebo e-mailovú adresu.
4.6. Odstúpením od zmluvy sa zmluva zrušuje okamihom, keď prejav vôle odstúpiť dôjde druhej strane.
5. Reklamácie a sťažnosti, vady tovaru
5.1. Kupujúci môže reklamovať tovar písomne na e-mailovú adresu info@impulzi.sk .
5.2. Predávajúci kupujúcemu o podanej reklamácii alebo sťažnosti vystaví bezodkladne písomné potvrdenie, ktoré bude odoslané na adresu kupujúceho alebo na e-mailovú adresu kupujúceho oznámenú pri registrácii.
5.3. Pri uplatnení reklamácie kupujúci uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše vadu tovaru a spôsob, akým sa vada prejavovala, ako aj časové vymedzenie, kedy podľa kupujúceho došlo k obmedzeniu kvality tovaru. Ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie (osobné prevzatie, zaslanie poštou), prípadne ďalšie potrebné údaje.
5.4. Predávajúci prešetrí uplatnenú reklamáciu bez zbytočného odkladu po jej uplatnení a rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
5.5. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie uvedenej v bode 3 tohto článku má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo právo na výmenu tovaru za iný.
5.6. O vybavení reklamácie vydá Predávajúci kupujúcemu výstupný protokol, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ktorý je potvrdením o vybavení reklamácie. Spolu s odovzdaním výstupného protokolu Predávajúci splní aj svoju povinnosť, ktorá mu z reklamácie vyplýva.
5.7. O vybavení reklamácie informuje Predávajúci kupujúceho zaslaním e-mailovej správy spolu s výstupným a príp. aj prijímacím protokolom na e-mailovú adresu kupujúceho, v prípade, ak kupujúci požiadal o zaslanie informácie o vybavení reklamácie prostredníctvom e-mailu. Ak kupujúci požiada o zaslanie informácie poštou, Predávajúci zašle výstupný a príp. aj prijímací protokol na kontaktnú adresu kupujúceho uvedenú v reklamácii.
5.8. Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru k nazretiu. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
5.9. Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Predávajúceho vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia - Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, adresa: poštový priečinok 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 a jej podriadené miestne príslušné Inšpektoráty.
5.10. Ak sa na poskytovanom tovare vyskytne vada, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje Predávajúci.
5.11. Kupujúci má právo odstúpiť od uzavretej zmluvy:
5.11.1. ak ponúkaný tovar vykazuje vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne využívať,
5.11.2. ide síce o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady tovar riadne využívať; za opätovné vyskytnutie sa vady sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretíkrát po jej najmenej dvoch predchádzajúcich odstráneniach,
5.11.3. ide síce o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže pre väčší počet vád tovar riadne využívať; za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, ktoré bránia riadnemu využívaniu tovaru,
5.11.4. Predávajúci nevybaví reklamáciu v 30-dňovej lehote (v tomto prípade sa má za to, že ide o neodstrániteľnú vadu).
5.12. Ak sa na ponúkanom tovare objavia iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
5.13. Pri vybavovaní reklamácie poskytnutím zľavy z účtovanej (fakturovanej) ceny sa prihliadne na charakter vady, dobu jej trvania a možnosť ďalšieho využívania tovaru. O výške poskytovanej zľavy rozhoduje Predávajúci.
5.14. Predávajúci vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledovných spôsobov:
5.14.1. odstránením vady,
5.14.2. výmenou tovaru za iný po predchádzajúcej dohode s kupujúcim,
5.14.3. vrátením ceny zaplatenej za poskytovaný tovar (pri odstúpení od zmluvy),
5.14.4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
5.14.5. odôvodneným zamietnutím reklamácie.
6. Prenájom
6.1. Poskytovateľ v právnom postavení prenajímateľa prenajíma zariadenia a predmety (hnuteľné veci). Presný popis prenajímaných vecí a ich funkčnosti je uvedený na webovej stránke , vrátane spôsobu dodania.
6.2. Záujemca, ktorým je fyzická alebo právnická osoba, vykoná na webovej stránke svoju registráciu a prostredníctvom webovej stránky objedná prenájom, že požadované produkty vyberie z ponuky na webovej stránke. Objednávka prenájmu je nezáväzná, poskytovateľ na základe objednávky potvrdí záujemcovi možnosť prenájmu a k uzatvoreniu zmluvy dochádza až zaplatením poplatku za prenájom zariadenia/veci po potvrdení objednávky zo strany poskytovateľa.
6.3. Užívateľ, ktorý nie je podnikateľom, je v prípade prenájmu oprávnený od zmluvy odstúpiť v lehote 14 dní od uzatvorenia zmluvy, najneskôr však do prevzatia veci, ktorá je predmetom prenájmu (začatie poskytovania služby prenájmu). V prípade prenájmu, ktorý si užívateľ objedná tak, že prenájom zariadenia začne pred uplynutím lehoty 14 dní od uzatvorenia zmluvy, užívateľ výslovne súhlasí so začatím prenájmu a berie na vedomie, že v tom prípade bude mať právo na odstúpenie od zmluvy len do času prevzatia veci, ktorá je predmetom prenájmu.
6.4. Užívateľ berie na vedomie, že predmetom prenájmu sú už používané veci. Stav všetkých vecí, ktoré sú predmetom prenájmu je vyhovujúci na účel použitia, ku ktorému sú určené.
6.5. K uzatvoreniu zmluvy dochádza doručením potvrdenia poskytovateľa o akceptovaní objednávky na prenájom na e-mailovú adresu oznámenú záujemcom pri registrácii, nie však skôr, ako dôjde k zaplateniu ceny, ak poskytovateľ neoznámi užívateľovi inak.
6.6. Záujemca je pred uzatvorením zmluvy povinný pri registrácii na webovej stránke pravdivo uviesť všetky vyžadované osobné údaje. Záujemca berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť, ak sa niektorý údaj poskytnutý záujemcom/kupujúcim ukáže ako nepravdivý.
6.7. Predávajúci akceptuje platbu za prenájom (nájomné):
6.7.1. na faktúru so splatnosťou určenou na faktúre (obvykle najneskôr 5 dní pred termínom dodania tovaru) a to ako platbu uskutočnenú bankovým prevodom,
6.7.2. na dobierku.
6.8. Nájomné je splatné vopred podľa podmienok uvedených k danému produktu na webovej stránke. Výška nájomného je uvedená na webovej stránke alebo v akceptácii objednávky na prenájom. Výška nájomného závisí od doby nájmu.
6.9. Dohodnutá doba prenájmu je uvedená v akceptácii objednávky na prenájom.
6.10. Užívateľ je povinný prenajatú vec vrátiť v dojednanej lehote a to spôsobom dohodnutým v akceptácii objednávky zo strany poskytovateľa. V prípade omeškania s vrátením veci je užívateľ povinný zaplatiť poskytovateľovi zmluvnú pokutu za každý deň omeškania, ktorá je určená ako trojnásobok sumy zodpovedajúcej výške nájomného vydelenej počtom dní dojednanej doby prenájmu (t.j. trojnásobok sumy nájomného pripadajúcej na jeden deň nájmu).
6.11. Užívateľ nesie zodpovednosť za stratu a zničenie prenajatej veci od momentu jej prevzatia, v prípade straty (vrátane krádeže veci) je povinný uhradiť poskytovateľovi celú škodu. Užívateľ berie na vedomie, že škoda spočíva v nákladoch na obstaranie novej rovnakej veci.
6.12. Užívateľ je povinný prenajatú vec chrániť pred jej stratou, poškodením alebo odcudzením.
6.13. Užívateľ je povinný po uplynutí doby nájmu vec vrátiť v rovnakom stave v akom prevzal, vyčistenú. V prípade, ak bola vec počas prenájmu poškodená, alebo znečistená, je užívateľ povinný nahradiť poskytovateľovi škodu, ktorá spočíva v nákladoch na opravu veci, nákladoch na jej čistenie alebo nákladoch na obstaranie novej veci. V prípade, ak je predmetom prenájmu súbor vecí, je užívateľ povinný vrátiť všetky kusy prenajatých vecí. V prípade porušenia tejto povinnosti je povinný nahradiť poskytovateľovi škodu, ktorá spočíva v nákladoch na obstaranie týchto vecí a zmluvnú pokutu vo výške 30% dojednaného nájomného.
6.14. Užívateľ je povinný v prípadoch určených poskytovateľom (ktoré oznámi poskytovateľ pred uzatvorením zmluvy o prenájme) uhradiť aj zábezpeku za účelom zabezpečenia pohľadávok poskytovateľa na náhradu škody a prípadnú zmluvnú pokutu. Poskytovateľ je povinný zábezpeku vrátiť najneskôr v lehote 10 dní od prevzatia veci po skončení nájmu, okrem prípadu, ak dôjde k započítaniu nárokov poskytovateľa na náhradu škody a zmluvnú pokutu.
6.15. Poskytovateľ je oprávnený započítať si nároky na náhradu škody a zmluvnú pokutu voči pohľadávke užívateľa (nájomcu) na vrátenie zábezpeky.
6.16. Užívateľ je povinný odfotiť prenajatý predmet po skončení nájmu, bezprostredne pred odoslaním veci poskytovateľovi.
6.17. Užívateľ berie na vedomie, že poskytovateľ je ako prenajímateľ oprávnený od nájomnej zmluvy odstúpiť až do päť dní pred dojednanou dobou prenájmu v prípade nepredvídateľných okolností na strane prenajímateľa, najmä v prípade nedostupnosti predmetu prenájmu z dôvodu jeho poškodenia, straty alebo nedostupnosti najmä spôsobenej nedodržaním podmienok zo strany predchádzajúceho nájomcu tejto veci. alebo straty.
6.18. Na reklamácie prenájmu sa primerane vzťahuje bod 5 týchto VOP.
7. Spôsob dodania a doprava
7.1. Predávajúci/poskytovateľ zaisťuje nasledujúce spôsoby dodania tovaru v prípade predaja a v prípade prenájmu:
7.1.1. osobný odber
7.1.2. zasielanie poštou
7.2. Jednotlivé spôsoby dopravy sú ponúknuté podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb a s ohľadom na kapacitu a dojazdovej možnosti. V prípade zásahu vyššej moci Predávajúci/Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru.
7.3. Všetky ponúknuté spôsoby dopravy, ich aktuálne podmienky a ceny nájdete na webovej stránke.
8. Darčeková poukážka
Darčeková poukážka je poukaz na úhradu platby v hodnote zodpovedajúcej cene za Darčekovú poukážku, za určitú, vopred vybranú službu, alebo tovar, ktorý oprávňuje držiteľa Darčekovej poukážky na úhradu vybranej služby alebo tovaru na základe objednávky z webovej stránky. Počas uvedeného časového úseku (ďalej len „časová platnosť Darčekovej poukážky“). Hodnotu darčekovej poukážky je možné čerpať len nepeňažnou formou, t.j. poskytnutím služby alebo tovaru v sume uvedenej na poukážke. Z Darčekovej poukážky sa nevydáva. Darčekovú poukážku možno použiť aj viacnásobne, a to až do vyčerpania hodnoty darčekovej poukážky.
9. Ochrana osobných údajov
Ochrana osobných údajov je upravená v samostatnom dokumente tu: Ochrana osobných údajov
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu poskytovateľa.
10.2. Pre práva a povinnosti záujemcu/užívateľa a poskytovateľa platia obchodné podmienky platné v čase vzniku právneho úkonu.
10.3. Záujemca/užívateľ a poskytovateľ sa dohodli, že písomná komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná elektronicky vo forme e-mailových správ.
10.4. Záujemca/užívateľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Bratislave, 27.10.2023
Na nasledujúcich stranách týchto VOP:
a) Formulár na odstúpenie od zmluvy o poskytnutí služby a formulár na odstúpenie od zmluvy na kúpu tovaru
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY O POSKYTNUTÍ SLUŽBY (VRÁTANE PRENÁJMU)
Spoločnosti Spolox s.r.o., so sídlom Bratislava, Karpatské námestie 10/A, IČO: 52 455 378 (ďalej len „Poskytovateľ“) týmto oznamujem, že odstupujem (odstupujeme) od zmluvy o poskytnutí služby, ktorú som uzatvoril odoslaním záväznej objednávky cez stránku impulzi.sk.
Dátum objednania...........................................................(nie je potrebné uvádzať, ak užívateľ služby vykonal len jednu objednávku alebo ak ju identifikoval iným spôsobom ako dátumom tak, že sa dá odlíšiť od iných jeho objednávok)
Meno a priezvisko užívateľa služby:
......................................................................................................................................
Adresa: ...............................................................................................................................
Podpis užívateľa .............................................................................................................................. (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
Dátum a miesto ..............................................................
Formulár zasielajte na adresu Poskytovateľa alebo elektronicky na e-mailovú adresu: info@impulzi.sk
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY NA KÚPU TOVARU
Spoločnosti Spolox s.r.o., so sídlom Bratislava, Karpatské námestie 10/A, IČO: 52 455 378 (ďalej len „Poskytovateľ“) týmto oznamujem, že odstupujem (odstupujeme) od zmluvy o kúpe tovaru, ktorú som uzatvoril odoslaním záväznej objednávky cez stránku impulzi.sk.
Dátum objednania...........................................................(nie je potrebné uvádzať, ak kupujúci vykonal len jednu objednávku alebo ak ju identifikoval iným spôsobom ako dátumom tak, že sa dá odlíšiť od iných jeho objednávok)
Meno a priezvisko kupujúceho:
......................................................................................................................................
Adresa: ...............................................................................................................................
Podpis kupujúceho .............................................................................................................................. (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
Dátum a miesto ..............................................................
Formulár zasielajte na adresu predávajúceho alebo elektronicky na e-mailovú adresu: info@impulzi.sk